Tuesday, February 8, 2011

hanya Kau yang mampu

Dari sebuah hadis Qudsi yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari,
"Rasulullah bersabda yang Allah telah berfirman bahawa ganjaran untuk hambaKu yang taat kepadaKu, apabila Aku tarik sahabatnya atau saudaranya dari muka bumi ini; yakni mati, dan dia menerimanya dengan sabar kerana Aku, maka memang syurgalah yang menantinya."

Maka bersabarlah dengan segala ujian Allah kerana Dia sudah menjanjikan nikmat syurga buat hambaNya yang SABAR.

~saya mempunyai seorang sahabat, dan saya tahu di saat ini dia sedang mengalami kesedihan akibat kehilangan orang yang tersayang. Allah sedang mengujinya dengan pelbagai ujian. saya berjanji untuk menjadi sahabat selamanya, namun saya tahu saya bukan pelindung yang terbaik dengan semua masalahnya. Dan saya tahu ALLAH adalah pelindung yang terbaik buatnya. apalagi yang mampu saya katakan untuk menenangkan hatinya selain dari SABAR & REDHA. saya sedih bila dia sedih.~

"Ya Allah, Kau kuatkan hati sahabatku ini kerna aku tahu & yakin hanya Kau yang mampu. Ya Allah, Kau bawalah hatinya dengan sinar kebahagiaanMu. Permudahkan segala urusannya dan bawalah sahabatku ini ke jalan yang Engkau redhai."

p/s:
1) update blog dengan mood sedih
2) tahniah buat mama (k.uyun) dan a.Taib yang telah selamat diijab kabulkan. selamat pengantin baru.
3) saya suka karya Hlovate.

No comments:

Post a Comment