Tuesday, May 3, 2011

monolog hati~



"kenape senyap jer? kecewa?"

"kenapa diam? lelah?"

.
.
.
.
.
.

"saya risau, saya keliru, saya lemah..."

"then?"

"apa nak buat? lari dari semua orang?"

"itu penyelesaian ker..? jangan jadi pengecut laa..."

"huh, cakap senang la.."

"hei kamu, lupa ker?"

"lupa? ap?"

"huh kamu memang sudah lupa... mudah lupa"

"apa ni? ye la, saya memang pelupa, saya memang lemah."

"iye, memang kamu pelupa, memang kamu lemah, ego plak tu."

"apa maksud sebenarnya ni???"

"fitrah seorang hamba. lemah. lupa. tapi kamu ego untuk mengadu. ego sangat!"

"erk..."

"kembali, cari kekuatan yang hilang. kamu tahu jawapannya. sampai bila harus membiarkan ia mati? sampai semua ketenangan kamu hilang?"

"tapi perasaan sentiasa dilanda badai, saya tak kuat."

"sudah!!! cukup bagi alasan. cukup la dengan ego kamu tu. cukup la mendera hati."

"kamu, boleh tolong saya tak?"

"huh, apa lagi?"

"tolong pegang tangan saya, jangan biarkan saya."

"kamu ni, tak sedar2 lagi? hey, saya memang selalu pegang kamu, saya tak pernah tinggalkan kamu. Lupa lagi?"

"lupa ap?"

"kamu adalah saya, saya adalah kamu. saya dalam diri kamu. saya sentiasa bersama kamu. ingat?"

"erk...kalu kamu sentiasa bersama saya, jadi ke mana kamu menghilang sebelum ni?"

"hello, bila plak saya hilang? kamu tu yang lari, konon la membawa perasaan. huh."

"owh..yeke...hehe ok, janji yer jangan lepaskan tangan saya."

"huh, dari dulu dari janji tu terpatri dan tak pernah mungkir."

"hehe...ok time kasih kamu."

"yer, sama2 kasih"

nota jari:
1) menyelongkar semangat yang hilang. Bangkit! Bangkit! Bangkit! terima kasih buat semua yang sentiasa memberi sokongan(^_^)
2) berpagi-pagian itu sangat menenangkan...
3) walau apa yang terjadi, laut biru itu sangat menyenangkan=)
4) haiwan berbulu 3 ekor tu sangat mengirangkan hati..oh..oh..

1 comment:

  1. weee~!

    lelah ke? rehat dengan solat.

    penat ke? Hibur dengan zikir.

    semangat hilang ke? cari dlm luv letter (quran)

    syg kamu dear.

    eh. hati sy dlm wad icu ritu. so memang xde dok same wad dgn kamu.

    ReplyDelete