Wednesday, October 13, 2010

Ms. Luv

2004: benarkan aku berada di sini? macam mana aku boleh berada di sini... tanpa kawan-kawan yang aku kenali..ohh.. dan di saat itu kau hulurkan tangan menjalinkn ukhwah denganku. Kau terus menyapaku yang hampir setiap malam kebingunan tidak percaya aku kini tinggal di asrama dgn ketakutan & kebimbangan. Terasa keseorangan kerna dulu aku bukanlah seorang yang peramah. Namun kau tiupkan aku semangat untuk terus berjuang bersama-sama di maktab terhebat ini. Dan kau juga sahabat, mengajarku mencintai al-Quran dan surau.

2006: Sungguh Allah itu Maha Berkuasa. Dia menemukan aku dan dia kembali di universiti tarbiyyah. Dan seperti dahulunya, di mana ada aku disitu ada dia sahabatku. Kami berjuang bersama dengan penuh kepayahan untuk mendapatkan tempat rasmi di universiti tarbiyyah itu. Kita berpisah kerna masing2 mempunyai minat dan cita2 yang berbeza. Namun aku dan dia sahabatku masih setia bersama berkongsi cerita mahupun masalah.

2010: Dan kini kita terpisah lagi. Aku dengan haluanku dan kau dengan haluanmu. Kita sudah jarang bertemu, jarang sudah berbual panjang, namun kau masih lagi tetap di hatiku walau sejarang mana pun kita berhubung. kerna...kau sahabatku yang telah mencoretkan sesuatu di dalam hatiku...ukhwah fillah abadan abada


*kasih sayang seorang sahabat. Terima kasih kerna Kau kurniakan dia menjadi sahabatku*


sahabat...
dalam hati kita
ada sebuah taman
taman itu dipenuhi
dengan bunga-bunga indah
lagi harum baunya
siramilah ia
bajailah ia
dengan alunan suci al-quran
dan zikirullah yang menenangkan jiwa
dan pada taman itu juga
terdapat sebuah lukisan
yang mengandungi perlbagai corak
ada yang indah dan ada yang comot
ketahuilah sahabatku
aku ingin sekali memadamkan
corak yang comot itu
kerna ia lukisan darimu
yang tidak menyenangkan hatiku
dan ketahuilah juga sahabatku
aku ingin kekalkan corak nan indah itu
kerna ia hasil darimu
yang menyenangkan hatiku
yang menyuburkan kasih sayangku padamu
yang menguatkan ikatan ukhwah kita
dan hanya itu yang mahu aku ingati
aku bersahabat denganmu
kerana Allah swt...

with luv to Ms. Luv from Ms. CK

No comments:

Post a Comment